כבר מתחילים...
כרטיסי אשראיפתרונות סליקה

חברות סליקה באינטרנט – מושגים שאתם חייבים להכיר

פלאפון, חנות באינטרנט, סליקת אשראי

סליקה היא הפעולה אותה אנו מבצעים פעמים רבות במהלך השבוע, כאשר רובנו אפילו לא יודעים שקוראים לפעולה זו "סליקה". אז מה זו בעצם סליקה?

סליקה היא הפעולה שאנו עושים בעת שאנו משלמים על קנייה כלשהי באשראי – מגהצים את הכרטיס בחנות, מחכים לאישור מחברת האשראי וסוגרים את העסקה. סביר להניח שעד כה לא נטינו לייחס חשיבות רבה להליך הסליקה שכן הוא מבוצע בפועל בתוך מספר שניות, אך מה שרובנו לא יודעים זה שמאחוריו עומד עולם ומלואו. על מנת להכיר קצת יותר לעומק את עולם הסליקה, נתחיל במספר מושגי בסיס בתחום שאתם חייבים לדעת:

סליקה באינטרנט

בעולם הדיגיטלי והגלובאלי בו הכל מתנהל דרך האינטרנט, נדרשת גם סליקה באינטרנט. סליקה באינטרנט היא פעולת חיוב און ליין של כרטיסי אשראי בעבור רכישת מוצר או שירות ברשת האינטרנט, והיא נחשבת פעולה דיי פשוטה ליישום וביצוע. הדרישות הגבוהות של האבטחה של חברות האשראי בארץ ובעולם אילצו את האתרים להימנע מפיתוח פתרונות עצמאיים, ומנגד דחפו את ספקי שירותי הסליקה לפתח פתרון מהיר לשילוב סליקת אשראי בכל אתרי האינטרנט. הפתרון מגיעה בדמותם של דפי סליקה מאובטחים היושבים במערכות פנימיות של חברות הסליקה, אשר מאפשרים סליקה באינטרנט.

סליקה ניידת

סליקה ניידת, כשמה כן היא, היא סליקה המתבצעת באמצעות מכשירים ניידים למיניהם, לרבות סמארטפונים. הסליקה מתאפשרת באמצעות מסופי אשראי ווירטואלים, מה שמהווה יתרון עצום לאנשי שירות או מכירות המעוניינים לחייב לקוחות מכל מקום שהוא ולא רק לקוחות הנמצאים באופן פיזי לידם. כל עוד יש ברשות אנשי המכירות אמצעי כלשהו המחובר לאינטרנט כגון מחשב נייד, סמארטפון וכדומה, מתאפשרת סליקה ניידת.

שרת סליקה

שרת סליקה, הינו שרת המאובטח בכמה רמות – טכנולוגית, ניהולית ופיזית. השרת, להבדיל ממה שמקובל לחשוב, אינו מחובר באופן ישיר לרשת האינטרנט. תפקיד השרת הוא לקבל את המידע המתקבל מקריאת הפס המגנטי של כרטיס האשראי ולהעבירו הלאה עד לחברת האשראי אשר אמורה לתת את האישור הסופי על הליך הסליקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *